Hiding

Inte den första låten som jag har skrivit, men den första egna låten som jag uppträdit med ett band och en lite större publik. Det här var 2010 om jag inte minns helt fel. Jag upträdde på Talangen i Örebro, tyvärr så gick jag inte ens till final... men men man kan ju inte alltid få de som man vill. Konkurens är bara bra tycker jag, ett sätt att utvecklas... Har ju vunnit junior talangen, så senior är next. Om jag ställer upp i år (vilket jag antagligen kommer att göra) så blir de sjätte gången jag är med... jag ger mig inte så lätt. Ska försöka att hitta och ladda upp då jag vann juniortalangen.

Jag skulle egentligen sjungit en annan egenskriven låt, men hade tappat bort texten. Så när vi skulle spela in låten hos min snälla farbror (som även filmade) skulle jag försöka skriva ner texten som jag kom ihåg... istället på ca 5 min blev de en helt ny låt som jag sedan slipade lite på och spelade in i stället. Jag måste planera bättre har jag kommit fram tilll. Men de blev ju bra ändå. Live vart BETYDLIGT mycket bättre en inspelningen kan jag lugnt säga (men ja, de är ju ett band så...) Write what you think :)

Det blev lite failat hopp i slutet xD Jag måste lära mig att röra mig bättre på scenen...
Jag tycker att jag ser så liten ut, även fast det bara är sådär 2 år sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0